25. giu, 2018

Link

E.S.I.A CONVEGNO SICUREZZA TORINO.

Grande evento internazionale sulla sicurezza globale il giorno 09/06/2018 nella citta’ di Torino presso il centro congressi Hotel Glis, è questo il tema affrontato da numerosi attori internazionali, uniti nel voler riferire dell’importanza del dialogo sulla sicurezza. L’evento è organizzato dall’associazione “ROSEA Rosalba Sella Association” rappresentata dal Fondatore e Presidente Rosalba Sella. L’obiettivo dell’associazione ROSEA è di dare cultura, agevolare il dialogo e le comunicazioni tra i popoli, di riunire associazioni, onlus, confederazioni, professionisti , ricercatori e Organizzazioni non Governative, di unire in una piattaforma il mondo del no-profit per farlo configurare con la piattaforma del profit, usando la formula associativa dove tra associati ci si aiuta, a livello mondiale, creando altresì, in simultanea, una titanica forza di comunicazione e divulgazione usando diversi mezzi e nuovi metodi, sfruttando la rete internet come autostrada con capillari diramazioni e possibilità di traduzioni. Si renderà possibile creare staff operativi, inseriti in un ufficio virtuale, uno per ogni nazione, dove si svilupperanno gli 11 argomenti di discussione ROSEA e i vari progetti intrapresi.

Presente con grande partecipazione Organizzazione E.S.I.A di Malta (EUROPEAN SECURITY & INTELLIGENCE AGENCY N.S.P.A. SBCT1 ) rappresentata dal Chief Excutive Department PIETRO PASSARIELLO, il Vice Director Department Ciber Security MICHAL SWIDERSKI e il Magg. igs. DOROTA SWIDERSKA aiutante di campo del commander personale femminile.

Il convegno è finalizzato ad azioni inerenti sulla sicurezza a livello internazionali.

Il Dr. SWIDERSKI ha illustrato un argomento finalizzato alla sicurezza Dati e Trasmissioni Bancari e industriali, come proteggere i dati dei utenti, un problema che richiede una conoscenza approfondita e una ricerca tecnologica costante.

Inizio ai lavori il Dott. FRANCO MARMELLO, responsabile della “Bottega del cambiamento” il quale è specializzato in formazione integrata, membro storico A.I.F (associazione italiana formatori), il suo intervento ha sviluppato il tema di come promuovere condizioni ottimali di lavoro nel mondo di oggi. Il messaggio è rivolto agli imprenditori e ai giovani che sono il futuro, spronando loro a porsi in una condizione favorevole per apprendere nuovi metodi, nuove regole, dando priorità al rispetto e alla capacità di dialogo e di creare una gruppo compatto, collaborativo, motivato a lavorare, unti, per raggiungere i comuni obbiettivi dove se non si conosce il passato non si può creare il futuro.

Interviene con la materia assicurativa la Dottoressa CARLA ZANDONA’, un operatore assicurativo freelance, che collabora con una molteplicità di grandi realtà primarie del mercato broker assicurativo per quel che riguarda il corporate. La sua carriera è iniziata partendo dal gradino più basso, cioè accompagnando colleghi esperti e prendendo appunti sui vari incontri. La sua spiccata personalità, il suo modo particolare di essere estroverso non ultima la conoscenza del dialetto locale le ha permesso di entrare subito nel cuore dei clienti, unita ad una reale e profonda conoscenza della realtà imprenditoriale l’ha portata ad essere abbastanza ricercata dai broker e un prezioso aiuto ai clienti, nel disbrigo delle beghe assicurative oltre che fornire una consulenza anche a chi non è suo cliente, ha fatto si che si possa muovere come indipendente sul mercato.

Nella seconda fase dei lavori interviene la Dottoressa Luana Luciana Spitti Presidente e Fondatore di Fratelli senza frontiere ONLUS. Attualmente, e fattivamente impegnata nella Rep. del Mozambico in AFRICA AUSTRALE , il suo intervento vertendo sulle realtà africane di sviluppo e sul loro relazionarsi con il mondo, attraverso informazioni e riflessioni, sinergie imprenditoriali, puntualizza l’importanza di “COLLABORAZIONE” tra imprenditori europei e il Popolo Africano. Rafforzando anche l’Alleanza Italia/Africa attraverso investimenti in collaborazione diretta con i locali. La presentazione ha evidenziato come lo stato del Mozambico rappresenta un Partner strategico e privilegiato per l’Italia. Relazionando sull’immensa opportunità d’investimento per ricchezza di risorse e forza lavoro, la posizione di Luana ” soft power si basa su FORMAZIONE e COLLABORAZIONE per rendere PARTECIPE e non più subordinata l’ATTIVITA’ IMPRENDITORIALE AFRICANA al fine di sviluppare INVESTIMENTI al rispetto dei DIRITTI UMANI. Confermando come da sempre viene contraddistinta a livello mondiale l’imprenditoria italiana per: INVENTIVA, INTRAPPRENDENZA e DETERMINAZIONE, la invitava ad affrontare Partnerships Dirette, iniziando dalla FORMAZIONE per professionalizzare i nuovi Partner Africani. La Dr. ha inoltre illustrato alcune sue attività relazionando sugli aiuti umanitari, Ha colpito il suo discorso e il suo puntualizzare l ‘importanza della SOLIDARIETA’, RISPETTO, DIGNITA’, che sono i principi fondamentali a cui tutti abbiamo “gratuitamente” diritto, senza abusi e sfruttamento egoistico. La SOLIDARIETA’ è il vero amore senza confini.

Ospite gradito è il Sig. FLAVIO BRAGA, grande personaggio militare con vari incarichi importanti, oggi scrittore, poeta, pittore, appassionato per la musica classica, il quale nelle sua creazioni artistiche si accompagna con la moglie TOSCA BRAGA, pianista compositrice. La loro cooperazione crea diverse opere musicali. Si vuole evidenziare tra queste l’opera “LUCE DI GUERRIERO” tratto dalla sua biografia di vita vissuta. Contenitori di ulteriori articoli di poesie, musiche e riflessioni, di proprietà degli stesso sono: il sito “LUSSO FRANCESCANO” http://www.lussofrancescano.ch/ e il sito “ARTEMISIA” https://httpartemisia.com/

Un forte ringraziamento per la disponibilità e collaborazione con l’ Associazione ROSEA va alla Dottoressa ROMINA ABU HASAN , grande personaggio DAL MESSICO, scrittrice, alchimista, pittrice, direttore BC producciones Messico, fondatore della Confraternita di lettere, arti e scienze. Grande studiosa delle opere Del famoso LEONARDO DA VINCI, Vicariato Episcopale O.S.T. – MESSICO. Ha partecipato al convegno attraverso il canale diretto di ROSEA.

Si vuole anche ringraziare il socio e collaboratore ROSEA nel settore cibernetico, Marco Carlo Bandino, per la sua preziosa collaborazione nel settore informatico e nelle comunicazioni.

Alla chiusura dei lavori LO CHIEF EXCUTIVE Department E.S.I.A PIETRO PASSARIELLO ringrazia i partecipanti con un discorso basato sulla sicurezza, sul miglioramento di condizioni di vita dei cittadini, promuovere lo sviluppo dei diritti umani e sociali. Il dialogo e il l confronto sono due strumenti fondamentali per costruire e ci consente di sviluppare processi di collaborazione e azioni per raggiungere comuni obbiettivi, per un mondo migliore, dove non si dimentica di rispettare la natura, fauna e flora e i suoi equilibri.

Il Presidente

PASSARIELLO Dr. Pietro

A major international event on global security on 09/06/2018 in the city of Turin at the Hotel Glis conference center, this is the theme faced by numerous international actors, united in wanting to report on the importance of dialogue on security. The event is organized by the association "ROSEA Rosalba Sella Association" represented by the Founder and President Rosalba Sella. The goal of the ROSEA association is to give culture, facilitate dialogue and communication between peoples, to bring together associations, non-profit organizations, confederations, professionals, researchers and non-governmental organizations, to unite in a platform the world of non-profit for make it set up with the profit platform, using the associative formula where you can help each other globally, creating, simultaneously, a titanic force of communication and dissemination using different means and new methods, using the internet as a highway with capillaries branches and possibility of translations. It will be possible to create operative staff, inserted in a virtual office, one for each country, where the 11 topics of discussion ROSEA and the various projects undertaken will be developed.

Present with great participation Organization E.S.I.A of Malta (EUROPEAN SECURITY & INTELLIGENCE AGENCY N.S.P.A. SBCT1) represented by the Chief Excutive Department PIETRO PASSARIELLO, the Deputy Director Department Ciber Security MICHAL SWIDERSKI and the Magg. DOROTA SWIDERSKA field aide of the female personal commander.

The conference is aimed at international security related actions.

Dr. SWIDERSKI illustrated a topic aimed at the security of banking and industrial data and transmissions, how to protect user data, a problem requiring in-depth knowledge and constant technological research.

Beginning of the work, Dr. FRANCO MARMELLO, head of the "Workshop of Change" who specializes in integrated training, AIF historical member (Italian association of trainers), his speech developed the theme of how to promote optimal working conditions in the world of today. The message is addressed to entrepreneurs and young people who are the future, encouraging them to place themselves in a favorable condition to learn new methods, new rules, giving priority to respect and the ability to dialogue and to create a compact, collaborative group, motivated to work, anointed, to achieve common goals where if you do not know the past you can not create the future.

Dr. CARLA ZANDONA ', a freelance insurance operator, works with the insurance sector and collaborates with a large number of major companies in the insurance broker market for the corporate sector. His career began starting from the lowest step, that is, accompanying expert colleagues and taking notes on the various meetings. Its strong personality, its particular way of being extroverted, not least the knowledge of the local dialect allowed it to immediately enter the heart of the customers, combined with a real and profound knowledge of the business reality has led it to be quite sought after by brokers and a valuable help to customers, in dealing with insurance claims as well as providing advice to those who are not his client, has made it possible to move as independent on the market.

In the second phase of the work, Dr. Luana Luciana Spitti intervenes as President and Founder of Brothers without Borders ONLUS. Currently, and actively involved in the Rep. Of Mozambique in AFRICA AUSTRALE, his speech focuses on African development realities and their relationship with the world, through information and reflections, entrepreneurial synergies, highlights the importance of "COLLABORATION" among European entrepreneurs. and the African people. Strengthening also the Italy / Africa Alliance through investments in direct collaboration with the locals. The presentation highlighted how the state of Mozambique is a strategic and privileged partner for Italy. Referring to the immense investment opportunity for resources and workforce, Luana's "soft power" position is based on TRAINING and COLLABORATION to make the AFRICAN ENTREPRENEURIAL ACTIVITY PARTICIPATE and no longer subordinate in order to develop INVESTMENTS to respect the HUMAN RIGHTS. Confirming that the Italian entrepreneurship has always been distinguished worldwide for: INVENTIVE, UNDERTAKING and DETERMINATION, invited you to face Direct Partnerships, starting with TRAINING to professionalise the new African Partners. Dr. has also illustrated some of his activities related to humanitarian aid, He has struck his speech and pointed out the importance of SOLIDARITY, RESPECT, DIGNITY, that are the fundamental principles to which we all have "gratuitous" rights, without abuse and selfish exploitation. SOLIDARITY is true love without borders.

A welcome guest is Mr. FLAVIO BRAGA, a great military figure with various important roles, today a writer, poet, painter, and a lover of classical music, who in his artistic creations accompanies his wife TOSCA BRAGA, a composing pianist. Their cooperation creates different musical works. We want to highlight among these the work "LIGHT OF WARRIOR" taken from his biography of life lived. Containers of other articles of poetry, music and reflections, owned by the same are: the site "LUSSO FRANCESCANO" http://www.lussofrancescano.ch/ and the site "ARTEMISIA" https://httpartemisia.com/

A big thank you for the availability and collaboration with the Association ROSEA goes to the Doctor ROMINA ABU HASAN, great character FROM MEXICO, writer, alchemist, painter, director BC producciones Mexico, founder of the Brotherhood of letters, arts and sciences. Great scholar of the works Of the famous LEONARDO DA VINCI, Episcopal Vicariate O.S.T. - MEXICO. He participated in the conference through the ROSEA direct channel.

We also want to thank the associate and collaborator ROSEA in the cybernetic sector, Marco Carlo Bandino, for his invaluable collaboration in the information technology and communications sector.

At the end of the work LO CHIEF EXCUTIVE Department E.S.I.A PIETRO PASSARIELLO thanked the participants with a speech based on security, on improving the living conditions of citizens, promoting the development of human and social rights. Dialogue and comparison are two fundamental tools for building and allows us to develop collaborative processes and actions to achieve common goals, for a better world, where we do not forget to respect nature, fauna and flora and its balance.

                                                                                                                                     President

                                                                                                                           
 PASSARIELLO Dr. Pietro